Webredaktionsmøde Fox United
Docnr.
FoxWebRef-2006-01
Dato: Torsdag
d.19.jan-2006
Sted: Hos
Erik Elmer, Il Presidente
Til stede: Peter
Madsen, Brian Westergaard, Erik Elmer
Dagsorden
0. Valg af referant ;0)
1. Forum, faelles eller
holdopdelt
2. Plan for vedligeholdelse
3. Faelles site layout/
hold site layout
4. Oenskeseddel vedr. nye
funktionger + prioritering af oensker
5. Opgraderingsvederlag...
Telefon/internet-godtgoerelse.. Input til/fra bestyrelsen
6. Fox-logo?
7. Kamp/traeningstilmelding
8. Holdansvarlige ifbm.
hjemmesideopdateringer af kampresultater etc.
9. Opdragelse/opgradering
af de gamle veteraner... Hvordan faar vi forklaret dem at der
eksisterer noget som
hedder internet og hvordan selv de kan drage nytte heraf?
10. Uddelegering af
arbejdsopgaver
11. Eventuelt
Referat
Ad.0:
Referent blev Peter Madsen
Ad.1:
Fælles forum på prøve – hvis
det bliver for uoverskueligt, træffer vi ny beslutning pga. de nye erfaringer.
Ad.2:
Overordnet vedligeholdelse:
- Nyheder – indhold,
layout, forældelse, censur. Hele webredaktion.
- Forum – alm. Oprydning og
censur. Hele webredaktionen.
- Backup – en gang om
måneden. Brian, Erik.
- Billeder – redigering og
upload. Ad hoc.
- Brugervejledning til
UK’ere herunder huskeseddel for kampreferat. Erik - huskeseddel. Administrator
brugervejledning – Peter.
- Ansvar som UK – praktiske
opgaver og webopgaver – dvs. oprette kampe, opdatere evt. ændringer, sikre der
skrives kampreferat, lægge kampe på nettet. Peter (kontingent, licenskort,
webkort).
- Fox historie – Erik
- En fox spillers
forpligtelser – tilmelding, tøjvask, kampklar, melde til og fra. Erik
Ad.3:
Fælles layout – der kan sorteres på data
specifik for hvert hold – Brian arbejder fligtigt på en løsning.
Ad. 4:
Højeste prioritet: Kampreferat, holdside og
spillerbeskrivelse på plads.
Hver enkel spiller kan med en brugerprofil
login hente spiller oplysninger.
Ad.5:
Erik tager det op i bestyrelsen.
Ad.6:
Der findes intet logo. Evt. en konkurrence
blandt spillere. Jonas’ kone er webdesigner. Fox ice age.
Ad.7:
Kamptilmelding.Placering – opdragelse – info
til UK.
Ad. 8:
UK – veteran skal med i webredaktion.
Ad. 9:
Møde for UK’er, hvor deres ansvar og
forpligtelser gøres klart. Huskeseddel, brugervejledning m.m. præsenteres.
Indkaldelse laves – Erik.
Ad.10
Opgaver blev delt ud undervejs
Ad.11
Ny webredaktionsmødedato tirsdag d.14.feb.2005
kl.1800 hos Erik Elmer (adderet til referatet efter mødet)
Webredaktionsmøde Fox United
Docnr. FoxWebRef-2006-02
Dato: Torsdag d.14.feb-2006
Sted: Hos Erik Elmer, Il Presidente
Til stede: Carsten Zaragoza Schmidt, Brian Westergaard,
Erik Elmer
Afbud: Peter Madsen, Reza Abadi, Egon Poulsen
Dagsorden
-
Valg af
referent
-
Godkendelse af referat fra sidste møde
-
Reza nyt
-
Opfølgning på arbejdsopgaver fra sidste møde
-
Fælles
forum på prøve
-
Fox´
historie
-
Introside
lay-out
-
UK
mødeindkaldelse
-
Logo
-
Spilleransvarsseddel
-
UK
kampudfyldningsliste
-
Administratorbrugervejledning
- Ansvar som UK
– praktiske opgaver og webopgaver – dvs. oprette kampe, opdatere
evt. ændringer, sikre der skrives kampreferat, lægge kampe på
nettet. Peter (kontingent, licenskort, webkort).
- Nye opgaver
og prioritering af disse.
- Eventuelt
-
Næste
møde
Ad 0:
Erik Elmer valgt
Ad 1:
Sidste referat godkendt.
Ad 2:
Forum debat under pkt.4
Introsidelayout under pkt.6
De
sider som ikke indeholder opdateret indhold får en ”under opbygning”
standardside så misforståelser undgås. (f.eks. statistisk for
seniorer)
Ad 3:
Opgaverne er skrevet på som individuelle punkter så deadline kan
sættes på og omfordeling af opgaver kan foretages.
Der
laves en webredaktionsside hvor de forskellige opgaver listes med
deadlines og ansvarlige personer så alle kan følge med i hvad der er
gang i.
Ad 4:
Hvad skal Forum bruges til? Der er 2 modstridende ønsker… Dels
Chat-forum som har været seniormåden at bruge det på… Dels er der
ønsker om at få noget info på tværs af holdene og mere generel
tilgang til foxere. Vigtigt at vi værner om seniorerne som har
benyttet Forum meget og som har haft stor glæde af hjemmesiden!
Vedtaget løsning: Der bliver lavet en sorteringsmulighed i
forum-indlæg så det er muligt at sortere på hhv senior, oldboys,
veteran og fælles. Man skal så krydse et felt af når der skrives et
indlæg. Default vil altid være fælles.
Prøvetiden på fælles forum fortsættes indtil det nye initiativ
implementeres.
Ad 5:
Erik Elmer skriver et oplæg inden 1.marts som kommer på hjemmesiden
og sendes til Carsten Schmidt og Thomas Bondgaard til yderligere
tilføjelser.
Ad 6:
Næste kamp kunne evt. erstattes af de fire næste kampe. Vi synes nu
det er meget sjovt med en enkelt tæller. Vi mener det er en mindre
sag som må vente med at blive ændret ifht. de andre vigtigere
opgaver.
Nedtælling er forskellig på de forskellige holdsider.
De
sidste 4 (fælles) forumindlæg er meget rare at have på forsiden så
man kan se om der er kommet nyt. Det var der enighed om blandt de
tre fremmødte.
Mht.
overskuelighed på introsiden er det blevet meget bedre nu hvor der
er en decideret holdside knap.
Ad 7:
Erik Elmer laver indkaldelsen inden 1.marts hvor den vil blive sendt
til alle UK’ere.
Ad 8:
Vi samler de gamle logoer sammen og laver en konkurrence hvor nye
kan komme med… Carsten Schmidt står for dette initiativ.
Ad 9:
Spilleransvarsseddel skrives inden næste redaktionsmøde af Erik
Elmer… trøjevask, hjemmesidetilmeldinger, kontingentbetalinger,
referatskrivninger, opdateret persondata på i hjemmesidedatabasen
etc.
Ad 10:
Laves inden 1.marts af Erik Elmer
Ad 11:
Dette droppes idet det er nemt at være administrator. Ingen af os
har haft problemer med at gå ind og rette til som administratorer.
Ad 12:
Peter har dette klart inden 1.marts.
Ad 13:
Carsten Schmidt vil gerne stå for at punke for spillerprofiler på
div. hold.
Bestyrelsen må sanere medlemslisten ved næste bestyrelsesmøde!
Holdtilmelding 11mands… Vigtigste opgave! Brian kontakter Jonas…
Holdsortering i statistiksider. 2.prioritering
Holdsortering i spillerprofilsider. 2.prioritering
Kontingent data… Venter med denne funktion…. Thomas Bundgaard laver
et dokument med en liste over hvem der har betalt kontingent på de
forskellige hold… Han får besked af Erik Elmer om at gøre dette!
Oprettelse af holdrelation ifbm. modstandere.. Valgmulighed skal
på.. Vigtig opgave så vi ikke risikere at skulle skrive alle kampe
ind i redaktiononen.
Flere
træningstider bliver først aktuelt til sommer igen. Vi gemmer
opgaven
Setupsider kan kun ses for fællessiden. Dette gør ikke noget pt.
Fint nok at det kun er redaktionen som kan lave om på setuppet på de
forskellige sider foreløbig. Specielt med det kommende store antal
administratorer.
Dynamisk menu. 3 prioritet… Skønhedsfejl…
Mail/holdliste. Kunne være rart at kunne trække en hold/mailliste
som administrator på hjemmesiden. 2.prioritet
Ad 14:
Medlemsliste. Vi snakkede om at hvis man er inde som alm. bruger
skal man kunne se data i medlemsdatabasen ifbm. spillerprofilen.
Nyttigt redskab til UK’ere
Ad 15:
Næste redaktionsmøde: Mandag d.13.marts kl.1800-1830
Samme
dag har vi UK-introduktionsmøde fra kl.1845-2030
Sted:
hos Thomas Bundgaard Vanløse (hvis han kan og vil lægge hus til
ellers finder vi et andet sted)